محل لوگو

کتاب صوتی م‍ج‍م‍ع‌ ال‍ج‍زای‍ر گ‍ولاگ‌


کتاب صوتی م‍ج‍م‍ع‌ ال‍ج‍زای‍ر گ‍ولاگ‌

 

کتاب صوتی

نام کتاب : م‍ج‍م‍ع‌ ال‍ج‍زای‍ر گ‍ولاگ

نویسنده: آل‍ک‍س‍ان‍در ای‍س‍ای‍وی‍چ‌ س‍ول‍ژن‍ی‍ت‍س‍ی‍ن

مترجم : ع‍ب‍دالله‌ ت‍وک‍ل‌

ناشر : سروش

سال چاپ : 1366

تعداد صفحات : 776

تعداد فایل : 79 عدد فایل صوتی

 

مجمع الجزایر گولاگ مجموعه تحقیقاتی هنری- تاریخی آلکساندر سولژنیتسین دربارهٔ رژِیم سرکوب‌کننده شوروی درسال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۵۶می‌باشد. کتاب «مجمع الجزایر گولاگ» نوشته «آلکساندر سولژنیتسین» نویسنده روسی برنده جایزه نوبل، که تاریخ انتشار آن به بیش از ۴۰ سال پیش بازمی‌گردد، به عنوان کتاب درسی هم بصورت اجباری برای تدریس در دبیرستان‌های روسیه معرفی شد.
اما به راستی گولاگ چیست؟ آوای بوف: اداره کل اردوگاه‌های کار و اصلاح که سرواژه آن به زبان روسی واژه «گولاگ» را تشکیل می‌داد، نام نهادی بود که اردوگاه‌های کار اجباری در نواحی دور افتاده اتحاد جماهیر شوروی از قبیل سرزمین سردسیر و یخبندان سیبری و استپ‌های قزاقستان، بیابان‌های ترکمنستان را در زمان حکومت ژوزف استالین اداره می‌کرد. محکومین سیاسی که حدود یک دهم شهروندان شوروی شامل محکومین عادی و سیاسیون دراردوگاه‌های کار اجباری به سر بردند، در زمان استالین سه چهارم افسران و تمام پیشکسوتان کمونیست و یاران لنین بجز خود استالین محاکمه و به جرم خیانت اعدامشدند یا با یک درجه تخفیف محکوم به کار اجباری در گولاگ شدند در ضمن تمام افراد خانواده محکومین به جرم خیانت زندانی می‌شدند، حتی کودکان و سالخوردگان را نیز شامل می‌شد. بسیاری از زندانیان از سرما، گرسنگی و خستگی جان باختند.
در سال ۱۹۷۳، نسخه دستنویس کتاب “مجمع الجزایر گولاگ” به صورت کاملا معجزه‌آسایی از روسیه خارج و بلافاصله در پاریس به زبان روسی چاپ شد. او در این کتاب، ماهیت نظام توتالیتر شوروی سابق را کاملا به تفضیل شرح می دهد. آلکساندر سولژنیتسین کتاب را در سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۷ روی کاغذهای کوچکی نوشته و در باغ‌ خانه‌های دوستانش پنهان کرده بود و همزمان یک کپی از آن را از طریق یکی از دوستانش به غرب فرستاده بود. همچنین سولژنیتسین قصد داشت کتاب “مجمع الجزایر گولاگ” پس از مرگش به عنوان نوعی “وصیت‌نامه” منتشر شود، اما پس از آنکه یکی از دوستان بسیار صمیمیش بصورت کاملا مرموزی خودکشی کرد، او نیز تصمیمش عوض شد. این دوست سولژنیتسین محل اختفای یکی از نسخه‌های این کتاب را به سازمان اطلاعات شوروی (کاگ‌ب) لو داده بود.
این کتاب اساسا اعتراف نامه است . اعتراف نامه ای کاملا تکان دهنده و اوج توحش یک نسل و یک تفکر را به تصویر می کشد حزب کمونیست. این اعتراف نامه بسیار دقیق‌تر و جزئی‌ نگرانه شرایط اردوگاه‌های ان زمان شوری سابق را به تصویر می کشد.


مبلغ واقعی 165,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 156,750 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 599

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما