محل لوگو

کتاب صوتی مرشد و مارگاریتا


کتاب صوتی مرشد و مارگاریتا

 

نویسنده میخائیل بولگاکف
مترجم عباس میلانی
راوی گیتی نصیری
مدیر تولید میلاد مشهدی‌خان
مدت 20 ساعت و 1 دقیقه
حجم دانلود 338 مگابایت
تعداد فصل 40
ژانر داستان و رمان خارجی
ناشر نشر نو
ناشر صوتی نوار
سال انتشار 1396
سال انتشار صوتی 1396
زبان فارسی

کتاب صوتی «مرشد و مارگریتا» (که در فارسی به «مرشد و مارگاریتا» نیز شناخته می‌شود) نوشته میخائیل آفاناسیویچ بولگاکُف (۱۸۹۱-۱۹۴۰) نویسنده و نمایشنامه‌نویس روس است.
بولگاکُف که در خانواده‌ای روشنفکر متولد شد، به توصیه پدر، پزشکی خواند، اما گرایش عمده‌ای به ادبیات خارجی داشت.
هنوز یک سال از فارغ‌التحصیلی‌اش نگذشته بود که انقلاب روسیه به وقوع پیوست و کشور به سمت جنگ‌های داخلی رفت و او به عنوان پزشک در جبهه‌ها به مداوای مجروحانِ مقابله ارتش سرخ و ارتش سفید می‌پرداخت.
در آستانه سی‌سالگی و با شکست ارتش سفید در بهار ۱۹۲۰، که دو برادرش نیز در این جبهه می‌جنگیدند و پس از شکست مجبور به فرار از کشور شدند، آسمان زندگی‌اش تیره و تار شد؛ پزشکی را کنار گذاشت و تمام وقت در قلمرو فرهنگ پای نهاد.
شروع این مسیر تازه، اما چیزی جز سرگردانی در شهرهای مختلف نبود تا اینکه پس از مرگ مادر در کیف، در مسکو قرار یافت و تا پایان عمر همان جا ماند.
حال دیگر نوشتن، هرچند عمدتا با نام مستعار، پیشه تمام‌وقت این پزشک سرخورده بود که اکنون پس از پنج سال قلم زدن، با انتشار داستان «ابلیس‌نامه»، نامش بر سر زبان‌ها افتاده بود و آثارش یکی پس از دیگری گل می‌کرد: «گارد سفید»، «تخم‌مرغ‌های شوم» و «قلب سگی». هرچند دوران سیاه استالینی اجازه انتشار آزادانه آثار این نابغه ادبی را نداد.
بولگاکف در ۱۹۲۸ نوشتن کتاب صوتی «مرشد و مارگریتا» را، که دین فراوانی به «فاوست» گوته دارد، آغاز کرد و دو سال بعد نخستین نسخه خطی آن را، احتمالا به ‌خاطر استبداد استالینی، آتش زد.
یک سال پس از آتش زدن نسخه اولیه، دوباره به نوشتن رمان پرداخت و پیش‌نویس دوم در ۱۹۳۵ به پایان رسید. کار بر روی سومین پیش‌نویس نیز دو سال طول کشید تا بولگاکف بیمار، یک ماه پیش از مرگ در ۱۹۴۰، با کمک همسرش کار بر روی نسخه چهارم پیش‌نویس را انجام داد، تا اینکه رمان سرانجام در ۱۹۴۱ از سوی همسر بولگاکف به پایان رسید، اما در زمان استالین اجازه انتشار پیدا نکرد.
کتاب صوتی «مرشد و مارگریتا» با مکالمه میخائیل الکساندر، برلیوز، نماد روشنفکر حکومتی و ایوان نیکولاییچ پونیریف، بزدومنی، آغاز می‌شود.
این دو که بر سر وجود تاریخی عیسی مسیح مجادله دارند، به طور اتفاقی در یکی از پارک‌های مسکو با ولند، در چهره یک پروفسور خارجی، آشنا می‌شوند و این دیدار قصه داستان را در سه جهان موازی به حرکت درمی‌آورد: شوروی (سفر شیطان به مسکو)، اورشلیم (داستان پونتیوس پیلاطس و به صلیب کشیده شدن مسیح) و عالم خیال (عشق مرشد و مارگریتا).
این داستان‌ها در دو زمان تاریخی مختلف رخ می‌دهد: یکی زمان عیسی مسیح در اورشلیم و دیگری زمان حکومت استالین در مسکو.
در بخشی از کتاب صوتی «مرشد و مارگریتا» می‌شنویم:
«افسوس که ایوان از شب مرگ برلیوز تا به حال تغییر زیادی کرده بود. کاملا آماده بود که مودبانه به پرسش‌های کارآگاه پاسخ دهد، اما حالت صورتش نشانگر بی‌علاقگی مطلق بود. شاعر دیگر علاقه‌ای به سرنوشت برلیوز نداشت.
ایوان قبل از آمدن کارآگاه چرت می‌زد و تصاویری پی‎در‎پی از پیش چشم عقلش می‌گذشت. شهرِ غریب و غیرواقعیِ محوشده‌ای را می‌دید که طاقهای ضربی مرمرین عظیمی داشت، با بام‎هایی که زیر نور آفتاب برق می‌زد...».


مبلغ واقعی 137,500 تومان    7% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 127,875 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2033

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما