محل لوگو

کتاب صوتی ژوزف بالسامو جلد اول تا سوم


کتاب صوتی ژوزف بالسامو جلد اول تا سوم

 

نام کتاب: ژوزف بالسامو (جلد اول تا سوم)

نویسنده: الکساندر دوما

مترجم: ذبیح الله منصوری

انتشارات: گوتنبرگ

سال نشر: ۱۳۶۱

زبان: فارسی

 

 

خلاصه داستان

زمان: ۱۷۷۰ میلادی

مکان: فرانسه

سال ۱۷۷۰ است، اعضای انجمنی سری در دیاری پر راز و رمز گرد می آیند تا رهبرشان، که تا آن زمان بر آنان ناشناخته است، خود را بنمایاند و هدف غایی خود را آشکار کند: «برانداختن نظام شاهان و برقراری فرمانروایی، دادگری و ایجاد آرمان شهری که انسان ها در آن رعیت نباشند.» این کار باید از فرانسه، بزرگ ترین کشور اروپایی آن زمان، آغاز گردد …

 

معرفی کتاب

ژوزف بالسامو، نام کتابی است اثر الکساندر دوما نویسندهٔ اهل فرانسه که در ایران در سه جلد با ترجمه ذبیح الله منصوری و چاپِ انتشارات گوتنبرگ منتشر شده‌ است. این کتاب یکی از آثار مشهور ادبی جهان است. این کتاب در حقیقت مقدمه‌ای است بر کتاب “غرش طوفان” اثر همین نویسنده. در کتاب ژوزف بالسامو و غرش طوفان خواننده با دلایل، روند و چگونگی پیروزی انقلاب فرانسه آشنا می‌شود.

داستان کتاب، یک روایت جذاب و مستند از انقلاب کبیر فرانسه است. فردی به نام “ژوزف بالسامو” که رئیس اتحادیه فراماسون هاست ، تصمیم می گیرد حکومت فرانسه و سپس جهان را به آزادی برساند. شخص اول کتاب خود ژوزف بالسامو است و داستان هم با او آغاز می شود، اما هر چه در کتاب پیش می رویم با اشخاص دیگری روبرو می شویم که هر کدام به بهترین شکل وارد و به بهترین شکل خارج می شود. داستان از زمان لویی پانزدهم پادشاه فرانسه آغاز می شود و کم کم به سمت دربار کشیده می شود و زندگی آنها را می بینیم. وقایع تاریخی مهم، به بهترین شکل در این کتاب در نظر ما مجسم می شود. هر چه پیش می رویم با اشخاص بیشتر و پیچیده تری آشنا می شویم که هر کدام داستانی شیرین دارند. حالت نمایشنامه بودن کتاب باعث می شود که در نظر منتقدین به ارج اثری نظیر بینوایان نرسد، اما امکان ندارد که کسی این شاهکار را بخواند و از آن ناامید شود. تک تک دیالوگ های کتاب برای هر داستان نویس یا فیلمنامه نویس، بهترین الگو است. شیرین تر از دیالوگ های این کتاب را در هیچ فیلمی ندیده اید و در هیچ فیلمنامه ای نخوانده اید. هیچ چیز بهتر از گفته ذبیح الله منصوری نمی تواند گویای ارزش و عظمت این کتاب باشد:

«این کتاب به تصدیق تمام منتقدین و کتاب خوان ها، شیرین ترین کتابی است که از بدو صنعت چاپ تاکنون در اروپا منتشر شده است.»

 

مجموعه تاریخ انقلاب فرانسه

بخشی از کتاب های الکساندر دوما، رمانهای تاریخی و به هم پیوسته ای در مورد انقلاب فرانسه هستند. او جزئیات انقلاب كبیر فرانسه را از دهان پدر خود شنید و بعدها در رمان‌های خود توانست صحنه‌های مهیج و مخوف آن را با قلم سحار خویش مجسم كند. اسناد و مدارك و یادداشت‌های خصوصی نیز كه طی سنوات مختلف به دستش افتاد، او را در نوشتن رمان‌های متعددی كه زمینه همه آنها تاریخ فرانسه است بسیار كمك كرد. رمانهای او بسیار جذاب بوده و علیرغم حجم زیاد، به هیچ عنوان خواننده را خسته نمی کند، چون نویسنده با ظرافت تمام او را با خود به عمق داستان می برد و وارد حریم زندگی پادشاه و اطرافیانش می کند. این رمانها عبارتند از:

• مجموعه قبل از طوفان (ترجمه شده در ۸ جلد) که در مورد حوادث قبل از انقلاب فرانسه است،

• مجموعه ژوزف بالسامو (ترجمه شده در ۳ جلد) که از نظر تاریخی بعد از قبل از طوفان قرار می گیرد.

• مجموعه غرش طوفان (ترجمه شده در ۷ جلد).

دوما را به واسطه‌ احیای رمان تاریخی در فرانسه می‌ستایند. او جزو یکی از معدود نویسندگان فرانسوی و اروپایی است که توانست با خلق فضاهای کلاسیک که به نوعی تاریخ کشورش را بازگو می‌کردند و نیز توصیف دقیق صحنه‌های داستانی، برخی از فیلمسازان را تسلیم کند تا مغلوب داستان‌ها و رمان‌هایش شوند و آن‌ها را با جادوی تصویر به مردم دنیا نشان دهند.


مبلغ واقعی 118,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 112,100 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1297

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما