محل لوگو

کتاب صوتی سقوط 79


کتاب صوتی سقوط 79


کتاب صوتی سقوط 79
پل اردمن
 حسین ابوترابیان
مرجان رسولی
رمان تاریخی
اوایل سال ۱۹۷۷ میلادی ۱۳۵۵ هجری شمسی کتابی به نام (The Crash of 97) در آمریکا انتشار یافت که با استقبال عجیبی روبرو گردید و نسخه های آن، چنان سریع بفروش رفت که تعجب همگان را برانگیخت. این کتاب که هم اکنون ترجمه فارسی آن را تحت عنوان سقوط ۷۹ در پیش رو دارید، بعد از آن بسرعت در آمریکا و انگلستان تجدید چاپ شد و آنقدر مورد توجه قرار گرفت که تا نوامبر ۱۹۷۷ یعنی در کمتر از ۱۰ ماه به چاپ پانزدهم رسید و بیش از ۲ میلیون نسخه از آن بفروش رسید. بطوریکه تا مدتها در فهرست کتابهای پرفروش امریکا و انگلیس قرار داشت و مجله “تایم” آمریکا پس از ۲ ماه از این دوره، کتاب سقوط ۷۹ را بعنوان دومین کتاب پرفروش در لیست معروف کتابهای پرفروش هفته معرفی کرد.مهمترین دلیل استقبال عجیب مردم از این کتاب، انتقادهای کوبنده ای است که که از نظام سرمایه داری غرب بعمل آورده و با دیدی روشن، همه مفاسد دنیای غرب را در قالب یک داستان تخیلی از پرده برون انداخته و حرص و خودخواهی و پول پرستیِ بانکداران، صاحبان صنایع، کمپانیهای نفتی و سیاستمداران مغرب زمین را به جهان نشان داده است؛ ولی نکته بسیار مهم دیگری که می تواند عامل اساسی توجه مردم به این کتاب باشد، وجود ایران بعنوان محل وقوع حوادث اصلی و حضور شاه ایران بصورت یکی از چهره های اصلی کتاب است. شايد جذاب ترين فراز “سقوط ۷۹″در آن سال ها اشاره صريح به سقوط محمدرضا شاه پهلوی، شاه قدر قدرتي است كه خود را مسلط به امور خاورميانه مي دانست و نه در مخيله او و نه در مخيله هيچ ايراني سقوطي آن چنان دهشتناك براي او در سال ۵۷ متصور نبود؛ اما در آناتي از جنسِ زمانِ ما، مسلما محورهايي ديگر از اين رمان براي ما برجسته مي شوند و در افق تاويل هاي ما قرار ميگيرند:رويارويي هاي خاورميانه، انرژي هاي اتمي اسلامي، لشكركشي ها و تباني ها براي تسلط بر شريان هاي نفتي و حل مسئله فلسطين و …
اما در این کتاب نویسنده با موذیگری خاصی، علاوه بر آنکه هدف اصلی خود در نوشتن این داستان، یعنی منزه جلوه دادن صهیونیسم را کاملا به نمایش گذاشته، ضمنا در قالب یک داستان تخیلی، ایران و عربستان را در یک جنگ اتمی درگیر کرده و با پیش کشیدن مسئله نفت و انرژی، سیستم بانک و سرمایه داری، و مناقشات اعراب و اسرائیل، داستانی آنچنان شیرین و جذاب آفریده که عده ای خوش خیال نیز حرفهای او را جدی گرفته و احتمالا تصور کرده اند که حوادث این کتاب در زمان خودش یعنی در مارس ۱۹۷۹ اتفاق خواهد افتاد.سقوط ۷۹ از آن دست كتاب هايی ست كه به شدت به بازخوانیِ آنها نياز هست. ممكن است در نظر آورد كه اين رمان پركشش از اتاق های تدوين استراتژیِ جهانِ سرمايه داری به بيرون درز كرده است يا آنكه نكات فنی و علمی و آگاهی های منطقه ای و شناخت شناسی نسبت به افراد و سياست های دول كه در آن ذكر شده، حاصلِ كارِ مطالعاتیِ سرويس هایِ امنيتیِ غرب است كه اين ماده اوليه و خام با خيال پردازی های يك مولفِ محقق با استفاده و اتكا به روش های ژورناليستی صورت گرفته است. به هر حال آنچه پيش از هر چيز اين كتاب را پر جاذبه مي كند، پيش بيني شكست و سقوط شاه ايران در سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۷ هجری شمسی) و فروپاشی ايده تجديد حيات امپراطوری ساسانی توسط وی است. با آنكه از بين رفتن حكومت پهلوی در ۱۹۷۹ كاملا جلوه ای واقعی پيدا مي كند، اما قدر مسلم نحوه آن با رويداد تاريخي انقلاب فی نفسه بسيار متفاوت است.


مبلغ واقعی 109,500 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 104,025 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 316

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما